• KOLEJNY SUKCES MAI

• Z przyjemności informujemy, że Maja Nowak uczennica klasy 3a, zajęła 1 miejsce w Międzynarodowym Konkursie 5-th SWISS INTERNATIONAL MUSIC COMPETITION w Lugano, z wynikiem 96/100 pkt w kategorii Piano S1.  Międzynarodowe jury  zaproponowało Mai przystąpienie do PROJEKTU KARIERA w Tiziano Rossetti International MUSIC ACADEMY. Serdecznie gratulujemy Mai i życzymy dalszych muzycznych sukcesów.

• ZEBRANIE RODZICÓW kl. 1a

• Zaległe zebranie Rodziców uczniów klasy 1a odbędzie się 18.12.2023 roku (poniedziałek) o godzinie 17.15 w sali nr 32 (II piętro). Serdecznie zapraszamy.

• WYCIECZKA 2a

• Dnia 08.12.2023 odbył się wyjazd dzieci z klasy 2a do Wrocławskiego Teatru Lalek na spektakl pt: "Czarodziejski flet". Spektakl stworzony był na podstawie najsłynniejszej opery Mozarta opowiadający o magicznej sile muzyki. Po obejrzeniu występu, dzieci wzięły udział w warsztatach. Miały wówczas okazję poznać pracę aktorów i historię teatru. Dzieci mogły zapoznać się z różnymi typami lalek (kukiełki, pacynki, marionetki, jawajki, lalki cieniowe) oraz założyć kostiumy teatralne. Atrakcją wycieczki był także przejazd pociągiem.

• WYCIECZKA ÓSMOKLASISTÓW DO POZNANIA

• 29 listopada 2023 r. uczniowie klas 8a i 8b wybrali się do Poznania. Wycieczka była cudowna! Z Obornik Śląskich wyjechaliśmy ok. godziny 7:30, a na miejscu byliśmy już o 10. Na początku wybraliśmy się do Centrum Szyfrów Enigma, miejsca, w którym uczyliśmy się jak łamać szyfry. Było to bardzo interesujące i zaciekawiło wielu z nas. Kolejną atrakcją był  Jarmark Bożonarodzeniowy na terenie targów poznańskich, na którym skorzystaliśmy m.in. z takich atrakcji jak lodowisko, na którym niejedna osoba zaliczyła upadek lub koło młyńskie, z którego można było podziwiać przepiękną panoramę miasta. Napiliśmy się także gorącej czekolady i jak nakazuje tradycja, zjedliśmy  w restauracji McDonald. Pod koniec wycieczki wybraliśmy się do Rogalowego Muzeum Poznania, gdzie panowie w dość zabawny sposób przedstawili nam proces tworzenia rogali świętomarcińskich.  Wycieczce towarzyszyły niezapomniane emocje i mnóstwo uśmiechu. Myślę, że uczniowie jak i nauczyciele dobrze się bawili!

• PODZIĘKOWANIA

• Nauczyciele świetlicy szkolnej składają piękne podziękowania rodzicom uczniów klasy 1c, za pomoc w sprzedaży dekoracji świątecznych podczas jarmarku świątecznego, który odbył się 10.12.2023 roku w PSP nr 3 w Obornikach Śl.

• MIKOŁAJKI 2023

• Dzień 6 grudnia był pełen atrakcji. Dla uczniów z sześciu klas rozpoczął się od wizyty w obornickim kinie. Obejrzeli oni film pt. "Szczęśliwy cud”. Na czwartej lekcji odwiedził naszą szkołę niezwykły gość  - święty Mikołaj, który obdarował wszystkich prezentami. Radości nie było końca.

Następnie odbyły się zawody sportowe. Uczestniczyły w nich dzieci z klas czwartych i piątych. Wygrali uczniowie z klasy 4a i 5a. Gratulujemy im zwycięstwa. Wszyscy wyśmienicie się bawili, panowała wspaniała atmosfera. Klasy młodsze spędziły ten dzień  w Centrum Rozrywki we Wrocławiu.

• MIKOŁAJKI W PARKU ROZRYWKI LOOPY’S WORLD

• W tym roku dzieci z klas 1-3, w wyjątkowy sposób obchodziły dzień 6 grudnia. Na spotkanie ze św. Mikołajem wybrały się do Parku Rozrywki Loopy’s  World, który mieści się we Wrocławiu. Było dużo fajnej zabawy, było głośno, było szaleńczo. Dzieci miały okazję pobawić się na konstrukcji ruchowej połączonej z labiryntami, przejściami i torem przeszkód. Swoją energię spożytkowały na siedmiu  trampolinach i zjeżdżalni spiralnej. Oprócz tego grały w piłkę na kolorowych boiskach. Mogły przejechać się kolejką i korzystać z mini ścianki wspinaczkowej. W przerwie dzieci  miały poczęstunek: pizzę i  sok jabłkowy. Pobyt w Parku Rozrywki zakończył się spotkaniem ze św. Mikołajem, który obdarował każde dziecko hojnym prezentem.

Tegoroczne obchody św. Mikołaja bardzo udały się. Dzieci zadowolone, wybawione wróciły do szkoły.

Sporządził: Zespół Edukacji Wczesnoszkolnej

• WYCIECZKA DO MYŚLIBORZA

• Od 5 do 6 grudnia klasy 6c i 7b były na wycieczce w Myśliborzu w ośrodku "Salamandra". Jak przyjechaliśmy na miejsce podzieliliśmy się na 3 grupy i rozpoczeliśmy warsztaty. Pierwsze zajęcia dotyczyły optyki w przyrodzie. Na drugich wyizolowaliśmy chlorofil z zielonych części roślin, a trzecie warsztaty dotyczyły badania czystości wody. Zajęcia wszystkim bardzo się podobały i dowiedzieliśmy się podczas nich wielu nowych rzeczy.
            Podczas popołudniowego spaceru poszliśmy podziwiać Organy Myśliborskie. Jest to lawa, która kiedyś była pod wodą.

Przez te dni jedliśmy obiad w restauracji Kaskada. Kolacje i śniadanie przygotowywaliśmy sami w ośrodku, dzięki temu mogliśmy się nauczyć samodzielności.
            Wieczorem graliśmy wspólnie w gry planszowe. Było przy tym dużo śmiechu i fajnej zabawy. Część osób grała w tenisa stołowego i piłkarzyki. Gdy nastała cisza nocna i byliśmy już wszyscy w pokojach przyszedł czas na wspólne rozmowy, dzięki którym bliżej się poznaliśmy.

Drugiego dnia uczestniczyliśmy w dwóch warsztatach. Na pierwszych każdy sam mógł zrobić mydełko i zabrać jako pamiątkę do domu. Na drugich zajęciach byliśmy w sali, w której znajdowały się wypchane zwierzęta i pan opowiadał nam o Parkach Narodowych. Było bardzo ciekawie i również dowiedzieliśmy się nowych rzeczy. Ponieważ były to Mikołajki każdy dostał słodki upominek.
            Wycieczka była pełna wrażeń i ciekawych doznań. Na pewno wszyscy ją zapamiętamy na długo.

Pozdrawiamy wszystkich pracowników Ośrodka Salamandra.

Uczniowie i Uczennice z klasy 6c i 7b

• WIELKI SUKCES MAI

• Miło nam poinformować, że Maja Nowak uczennica klasy 3a, dnia 6 listopada zajęła II miejsce w V INTERNATIONAL CHOPIN PIANO COMPETITION IN VIENNA, kat.1.

W dowód uznania została zaproszona na koncert do stolicy Austrii, organizowany przez International Gloria Artis Music Association.

Serdecznie gratulujemy!

DYPLOM MAI

• V POWIATOWY KONKURS PLASTYCZNY

• Listopadowy pejzaż w deszczu” to temat V Powiatowego Konkursu Plastycznego, którego organizatorem była Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Psarach. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas 1-3. Prace na konkurs przygotowało 22 uczniów. Wszystkie były bardzo ciekawe i zgodne z tematem. Ponieważ z każdej placówki można było dostarczyć 12 prac szkolna komisja konkursowa musiała dokonać wyboru, a wyłonione prace wraz z kartami kwalifikacyjnymi zostały przesłane do Psar.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 24.11.2023r.

Wyróżnienie otrzymała praca naszej uczennicy  Natalii Rudnickiej z klasy 3b. Gratulujemy! Pracę plastyczną Natalia wykonała na zajęciach koła plastycznego pod kierunkiem Grażyny Drzewieckiej –Olszewskiej.

Oto  praca konkursowa  Natalii Rudnickiej.

• ZEBRANIA Z RODZICAMI

• Zapraszamy na zebrania,

które odbędą się 11 grudnia 2023 roku (poniedziałek)

o godzinie:

- klasy 1 i 3 - godzina 17:00

- klasy 4-8 - godzina 17:30

Wykaz sal, w których odbędą się spotkania:

kl. 1a – sala nr 32 (II piętro) – zebranie odbędzie się w późniejszym terminie

inf.

• MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIUSZA

• Kochani wolontariusze!

Z okazji obchodzonego 5 grudnia Międzynarodowego Dnia Wolontariusza składam  podziękowania wszystkim wolontariuszom ze   Szkolnego Koła Wolontariatu SP3.

Dziękuję Wam za  poświęcony czas, za gotowość do działania, rzetelność w pracy, cierpliwość, uśmiech i za to, że jesteście.

Życzę każdemu  z Was zapału do działania, radości z niesionej pomocy, spotkań z wieloma niesamowitymi ludźmi i wielu niezapomnianych chwil z różnych działań. Jestem z Was dumna.

Na najbliższy czas niech inspiruje nas myśl o. Jana Berthiera: „Zazwyczaj dobro nie robi wiele hałasu. Zazwyczaj hałas nie robi wiele dobra”.

opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu

Anna Wojciechowska

• PODZIĘKOWANIA

• Serdecznie dziękujemy wszystkim ofiarodawcom za wsparcie zbiórek dla podopiecznych z Hospicjum dla Dzieci Dolnego Śląska „Formuła Dobra” oraz dla mieszkańców Kresów. Wszystkie  złożone dary  zostały przekazane.

Szkolne Koło Wolontariatu

• ANDRZEJKI W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

• W dniu 30 listopada w świetlicy odbyła się zabawa andrzejkowa, uczestniczyły w niej dzieci biorące udział w zajęciach świetlicowych, a także uczniowie klasy 1c. Przygotowano liczne atrakcje, między innymi tradycyjne wróżby andrzejkowe, ,,teatrzyk zdjęciowy”, słodki poczęstunek. Było mnóstwo radości i zabawy. Wszyscy bawili się świetnie.

Dziękujemy tym, którzy przyczynili się do przygotowania tego niezwykłego dnia.

Nauczyciele świetlicy.

• WYCIECZKA KLAS 7

• 28 listopada klasy siódme odwiedziły Poznań. Celem naszej wycieczki było zwiedzanie Starego Rynku, zobaczenie słynnych Poznańskich Koziołków oraz Bożonarodzeniowego Jarmarku. Odwiedziliśmy również Muzeum Rogala Świętomarcińskiego, w którym mogliśmy uczestniczyć w warsztatach kulinarnych, by przygotować do wypieku ten tradycyjny wielkopolski przysmak.

• WYCIECZKA UCZESTNIKÓW KOŁA TURYSTYCZNEGO

• W sobotę 25 listopada uczniowie z Koła Turystycznego pod opieką pana Łukasza Polaka pojechali na jednodniową wycieczkę do Krakowa. Młodzi turyści zwiedzili: Kopiec Kościuszki z Muzeum Kościuszkowskim, Muzeum Rynek Podziemny z projekcją filmu dla dzieci "Legendy Krakowa" oraz oczywiście Rynek i Sukiennice, odwiedziliśmy także Smoka. Przygodą była również podróż pociągiem, która zawsze wywołuje dużo emocji. Nasi uczniowie nie mogą się już doczekać następnej wycieczki.

• ERASMUS+

• Ostatnie dwa tygodnie sierpnia miałam przyjemność spędzić na Cyprze, gdzie w ramach programu Erasmus+ wzięłam udział w kursie językowym - General English Intensive, zorganizowanym przez szkołę językową Bayswater Cyprus w Limassol.

Zajęcia odbywały się w małych grupach, były bardzo dobrze i ciekawie opracowane, podzielone na moduły - słuchanie, czytanie, mówienie, elementy gramatyki i pisanie – co sprawiało, że czas bardzo szybko płynął. Po głównej części zajęć, odbywała się jeszcze godzina konwersacji, gdzie można było rozmawiać z ludźmi z wielu części świata, co było ciekawym doświadczeniem, szczególnie ze względu na różnorodne akcenty 😊.

Po zajęciach szkoła organizowała ciekawe aktywności, z których chętnie korzystałam – były to wycieczki autokarowe do okolicznych miast i wiosek, zwiedzanie najciekawszych atrakcji w Limassol, wieczorne konwersacje w kawiarni, podchody, a nawet mecze.

Czas spędzony na Cyprze wspominam bardzo miło. Miałam okazję korzystać z języka angielskiego w praktyce, poznać wielu ciekawych ludzi, zobaczyć jak się żyje na wyspie, poznać nową kulturę i spróbować tradycyjnych potraw cypryjskich.